Pelihahmojen suunnittelua

Designarkisto järjesti syyskuussa 2019 pelihahmotyöpajoja mikkeliläisille koululaisille ja opiskelijoille osana Mikkeli Art & Design Weekendiä. Työpajojen ohjaaja, teollinen muotoilija Tytti Vuorikari johdatteli oppilaat peleissä käytettävien hahmojen suunnittelun perusteisiin, jonka jälkeen jokainen oppilas sai suunnitella oman pelihahmon. Oppilaiden piti myös luoda hahmolleen ominaisuuksia, persoonallisuuspiirteitä sekä taustatarina.

Pohjamateriaaleina ja inspiraationa koululaiset saivat hyödyntää Designarkiston muotoiluaineistoista tulostettuja menneitten vuosikymmenten mestarien laatimia luonnoksia. Vanhaa ja uutta yhdistelemällä oppilaat toteuttivat toinen toistaan upeampia hahmoja kollaasitekniikkaa hyödyntäen tai käsin piirtämällä. Tässä muutamia poimintoja työpajojen tuotoksista.

Post navigation

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *